C
cendere
Ziyaretçi
Kutuplarda Namaz Nasıl Kılınır?
gece Ve Gündüz Süreleri Bizimkilerden Farklı Olan Kutuplarda Namaz Ve Oruç Vakitlerinin Nasıl Tespit Edileceği Hususu, İslam Alimleri Tarafından Müzakere Edilerek Neticeye Bağlanmıştır. Buna Göre Kutup Dairelerinde İbadet Vakitleri “fetva” Ve “takva” Diye İkiye Ayrılır.
birincisi; İbadet Ancak Vakitle Farz Olur. Vakit Girmeyince, İbadet Farz Olmaz. Bu İtibarla Kutuplarda Bulunan İnsanlar, Ne Kadar Uzun Günde Olurlarsa Olsunlar, Sadece O Günün Namazını Kılarlar Ve Bize Göre Bir Ay Kadar Uzun Yada Daha Fazla Olan Bir Zaman İçin, Bir Günlük İbadet Yaparlar. Fıkıh İlminin Bir Kaidesi “namazın Bir Sebebi, Vaktin Girmesidir. Vakit Girmeyince Sebep Ortadan Kalkar. Sebep Olmayınca Da Müsebbeb (yani Namaz) Da Olmaz ” Hükmüdür.
bu Hükümden Dolayı Kutuplarda Yaşayanlar Hangi Vakte Rastlarsa, O Vaktin Namazını Kılarlar Ve Geriye Kalan Vaktin Gelmesini (ne Kadar Uzun Olursa Olsun) Beklerler Bu Fetva Tarafıdır. Bununla Amel Ederler, Kendilerini Mesuliyetten Kurtarmış Olurlar.
kutuplarda Namaz Konusundaki “takva” Hükmü İse Şudur: Kutuplarda Uzun Gün, Uzun Gece Yaşayan İnsanlar, İbadet Vakitlerini Kendilerine Yakın Normal Vakitli Mıntıkaya Bakarak Tespit Ederler. Yani, Kırk Beş Derece Enlemindeki Normal Vakitli Bölgelerin Namaz Vakitlerini Esas Alırlar. Onların İbadet Vakitlerini Kendileri İçin De İbadet Vakti Kabul Ederek, Yirmi Dört Saat İçinde Beş Vakit Namazlarını Kılarlar. Bu Takdirde Bizden Farklı Durumları Olmaz.
islam Alimlerinin Bu İkinci Hükmü Takva Hükmüdür. Ayrıca Şu Noktayı Da Açıklığa Kavuşturmak Yerinde Olur Ki, Bütün İslam Ülkeleri, Vakitleri Normal Olan Kırk Beş Derece Enlemi İçerisindedir.
gece Ve Gündüz Süreleri Bizimkilerden Farklı Olan Kutuplarda Namaz Ve Oruç Vakitlerinin Nasıl Tespit Edileceği Hususu, İslam Alimleri Tarafından Müzakere Edilerek Neticeye Bağlanmıştır. Buna Göre Kutup Dairelerinde İbadet Vakitleri “fetva” Ve “takva” Diye İkiye Ayrılır.
birincisi; İbadet Ancak Vakitle Farz Olur. Vakit Girmeyince, İbadet Farz Olmaz. Bu İtibarla Kutuplarda Bulunan İnsanlar, Ne Kadar Uzun Günde Olurlarsa Olsunlar, Sadece O Günün Namazını Kılarlar Ve Bize Göre Bir Ay Kadar Uzun Yada Daha Fazla Olan Bir Zaman İçin, Bir Günlük İbadet Yaparlar. Fıkıh İlminin Bir Kaidesi “namazın Bir Sebebi, Vaktin Girmesidir. Vakit Girmeyince Sebep Ortadan Kalkar. Sebep Olmayınca Da Müsebbeb (yani Namaz) Da Olmaz ” Hükmüdür.
bu Hükümden Dolayı Kutuplarda Yaşayanlar Hangi Vakte Rastlarsa, O Vaktin Namazını Kılarlar Ve Geriye Kalan Vaktin Gelmesini (ne Kadar Uzun Olursa Olsun) Beklerler Bu Fetva Tarafıdır. Bununla Amel Ederler, Kendilerini Mesuliyetten Kurtarmış Olurlar.
kutuplarda Namaz Konusundaki “takva” Hükmü İse Şudur: Kutuplarda Uzun Gün, Uzun Gece Yaşayan İnsanlar, İbadet Vakitlerini Kendilerine Yakın Normal Vakitli Mıntıkaya Bakarak Tespit Ederler. Yani, Kırk Beş Derece Enlemindeki Normal Vakitli Bölgelerin Namaz Vakitlerini Esas Alırlar. Onların İbadet Vakitlerini Kendileri İçin De İbadet Vakti Kabul Ederek, Yirmi Dört Saat İçinde Beş Vakit Namazlarını Kılarlar. Bu Takdirde Bizden Farklı Durumları Olmaz.
islam Alimlerinin Bu İkinci Hükmü Takva Hükmüdür. Ayrıca Şu Noktayı Da Açıklığa Kavuşturmak Yerinde Olur Ki, Bütün İslam Ülkeleri, Vakitleri Normal Olan Kırk Beş Derece Enlemi İçerisindedir.